Nešto kao reč dobrodošlice...



Kao i u fotografisanju, tako i u izboru i prikazu fotografija na stranicama pred nama, trudio sam se da na neki vedriji i lepši način istaknem one izuzetnije momente iz relativno dosadne svakodnevnice i obogatim ih fotografijom koja bi mogla gledaoca da bar nakratko odvuče na neku drugu, lepšu stranu.
Ne znam da li sam i koliko uspeo u tome, ali znam ko će znati... svako ko se zadrži na ovim mojim stranicama.

Svakom posetiocu želim da uživa na stranicama ovog Bloga bar upola koliko sam ja uživao u ideji da neke svoje lepe momente podelim sa drugima.

Претражи овај блог

Пратиоци

понедељак, 13. фебруар 2017.

Utvrđeni Balkan - Kaštel Benković, nemi vekovni stražar nad Benkovcem

Burna istorija Balkana malo koju naseobinu nije obeležila nekom fortifikacijom, mahom kamenom i dobro utvrđenom. Teške utvrde za teška vremena. Tako je moralo.
Osvajalo se, ratovalo uglavnom za goli život sa jedne strane, i moć, bogatvstvo i uticaj sa one druge strane. Uglavnom, ali ne i uvek. Ratovalo se i zbog teških reči, žena, nasleđene mržnje...
Koji god razlozi dizali oružje na jedne protiv drugih, valjalo se obezbediti. Utvrditi.
Benkovac ima svoj utvrđeni simbol. Kaštel Benković na brdu Sv. Ante.


Potrebno je bilo mnogo vekova da bi ova jednostavna četvorougaona tvrđava evoluirala iz svog najnižeg u svoj najviši oblik, ali koliko god trajalo, potpuno je jasno da je to bilo daleko brže nego sa ljudima. Sad, ako neko iz ovoga shvati da kamen brže pređe svoje evolutivne epohe od najnižih do najviših, onda je potpuno razumeo šta sam hteo da kažem, da...
Jer, danas je nekadašnji ratni kompleks zidan da simbolizuje smrt postao mesto na kome se koncentrisala kulturna aktivnost Benkovca. Danas je dom ne samo muzejskoj zbirci već i brojnim predstavama, ali i arheološkim istraživanjima.
Arheolozi danas mogu dosta da nauče iz kamena Benkovića.
Mi ljudi...mi obični ljudi...mi, izgleda, možemo još više da naučimo od Benkovića...


























Kad je sve zanimljivo, teško je uprti prstom baš u nešto.
Ali trocevni top?
Da, u ovom slučaju imamo pobednika.
Oružje od bronze slučajno pronađeno a konstruisano po nacrtima Leonarda DaVinčija lično!
Koliko je danas poznato, ovo je jedini primerak na svetu. Čak i da nije jedini, pa čak i da nikad nije mogao opaliti, za Kaštel Benković ovo je više nego unikatni i originalni lični potpis i pečat u svetu kulture i istorije.





Нема коментара:

Постави коментар